Kuntojudo

Aikuisia kuntojudo harjoituksissa..

Yli 15-vuotiaat uudet judon harrastajat aloittavat judouransa kuntojudosta eli aikuisten kurssista. Harjoittelu painottuu tekniikoiden opettamiseen ja tahti on vähän verkkaisempaa kuin yleisissä harjoituksissa. Kurssin alussa harjoitellaan paljon ukemia eli oikeaa alastuloa heitosta. Kun osaa ukemin hyvin niin silloin heittoharjoittelukin on mukavaa ja samalla myös turvallisempaa. Yleensä aikuiset suorittavat keltaisen vyön kurssin lopussa!

Kuntojudo Judo kehittää tasapuolisesti kestävyyttä, voimaa, nopeutta, notkeutta sekä tasapainoa ja ketteryyttä. Judon yhtenä tavoitteena on, että mieli saisi hallitakseen mahdollisimman hyväkuntoisen kehon. Judossa on lukematon määrä erilaisia tekniikoita. Jokainen löytää varmasti itselleen parhaiten sopivan “judotyylin”. Sillä ei ole väliä oletko pitkä, lyhyt, lihava tai laiha. Judo sopii kaikille kuntourheilunmuodoksi ikään, kokoon ja sukupuoleen katsomatta.

MITÄ JUDO ON? TIETOPAKETTI !!!

Kuntojudon-ohjaaja “Osku” Juntto on itsekkin yli 60 vuotias!

PDF Creator    Send article as PDF